Obs!! Detta forum hämtas från Flugforum som bara går att nå över TOR. Detta är endast en hämtad kopia. Besök forumet på darknet för att kunna logga in.

#1 2019-10-10 03:00:24

kytexstomp4444
Medlem
Registrerad: 2019-10-09

Behöver hjälp (har med droger/psykiatri att göra)

Skall göra detta inlägg så kort som möjligt. 18 år gammal med har flera pyskiska störningar. Jag har en psykiatriker och en psykolog. Jag sa till min psykolog att jag har försökt självmedicinera mina diagnoser med några substanser  (som en total idiot!). Min psykolog skriver att jag her ett "missbruk problem", vilket min läkare nu också sett i journalen.

Kommer jag ses som en "missbrukare" hela mitt liv nu? Kommer jag aldrig få ADHD medicin som jag behöver? Kommer varje läkare behandla mig annorlunda? Min fråga är hur detta kommer påverka min framtid? Om någon vet hur systemet fungerar så skulle jag uppskatta det DUNDER mycket om du förklarar för mig.

Go helg!

#2 2019-11-03 14:37:41

tjalle11
Medlem
Registrerad: 2019-10-31

Re: Behöver hjälp (har med droger/psykiatri att göra)

Hej mannen, jag är 45 och har 25 år av tungt missbruk och kriminalitet bakom mig, ca 10 år effekiv tid innanför murarna. lyckligtvis lade jag av för 5 år sedan och har haft tur att slippa psykisk ohälsa.

varför berättar jag detta, jo så att Du förstår att jag vet vad jag snackar om.

lider Du av psykisk ohälsa ska Du inte ta droger och glöm bort att det skulle finnas någonting som heter självmedicinering... det säger 99 av 100 pundare och en pundare är en pundare oavsett orsak och allt bruk är missbruk i myndigheternas ögon.

ja nu har Du missbruks problem i jornalen och det kommer ta LÅNG tid,om någonsin, att få bort i vart fall tio år helt utan missbruksvåd eller possitivt prov. Du kommer i princip aldrig få narkotikaklassade mediciner utskrivna, har en polare som blev skjuten med en 22a i huvudet honom erbjöd de voltaren.

sök aldrig hjälp inom vården eller psykiatrin om det inte är akut, det registreras och ju sämre Du mår ju allvarligare diagnoser och kosekvenser kommer Du att få. Har Du körkort tex är läkaren skyldig att anmäla till transportstyrelsen, så svaret är ja visst kommer de behandla Dig anorlunda och allt är digitalt så ALLA läkare kan se.

Du kommer få göra Din utredning eller hämta adhd medicin på beroene centrm from nu med allt vad det innebär, kontroller, prover och rena ska de vara i långtid innan restriktionena lättas.

har Du riktig djävla tur så kan Du backa ur det här, tex säga att Du ljög bara för att de skulle förstå allvaret, etc och att Du inte tagit droger.

det är inte meningen att vara brutal, jag är bara ärlig.

håll Dig borta från psykvård om Du kan, var ren om Du vill ha statligt tjack och fråga inte om hjälp med detta på ett drogforum, kolla självhjälps grupper som NA, AA.

lycka till.

#3 2019-11-03 23:01:44

420S
Medlem +
Registrerad: 2019-06-04

Vad säger sjukvården om du gått på blåbär länge? och skulle vilja trappa ner dessa?

Det är själv en fråga jag ställt mig, Oftast är ju att dem i normala fall byter ut xanor mot stesolid då den har en längre halveringstid?

Själv straffad och suttit några vålter och stämplad i varenda myndighet! En tanke som slog mig!

Sinnet är som en fallskärm, Den är värdelös om den inte öppnas <3

#4 2019-11-04 00:00:06

Storkdax
Medlem
Registrerad: 2019-10-17

Om du kommer att ses som en missbrukare hela ditt liv kan nog ingen riktigt svara på, det beror helt och hållet på dina val du gör framöver.

Jag har själv "erkännt" för min psykolog att jag missbrukade. Det första han skrev ut till mig var stesolid(Det paketet var slut samma kväll som jag fick det). Efter det så har jag endast fått icke narkotikaklassade preparat.
Du kan räkna med att inte få samma hjälp som en "vanlig dödlig" får. Misstänker vården att du missbrukar så kommer dom se varje rop på hjälp ifrån dig som ett sätt för dig att fixa nästa rus. Tyvärr.

Ta hjälp av en privat samtalsterapeut och använd endast sjukvården i verkliga nödfall skulle jag rekommendera.

Ta hand om dig! Mvh storken

#5 2019-11-04 21:04:20

Bear
Medlem
Registrerad: 2019-03-05

Board footer